Marketing

Beurs deelname

Hoe kunnen we u helpen?

Is het zinvol om deel te nemen aan een beurs?

Op de vraag of een beurs deelname zinvol is, is geen direct antwoord te geven. Het is afhankelijk van veel factoren. Wat is het voor beurs? Wie komen er op af? Welke concullega’s staan er?

Het is wel nuttig om jezelf te laten zien op de voor jou belangrijkste beurs. Je kunt namelijk de volgende doelen nastreven met je beurs deelname:

  • Naamsbekendheid vergroten
  • Nieuwe ontwikkelingen presenteren aan bestaande klanten (laten zien)
  • Nieuwe klanten werven
  • (Markt)kennis opdoen / Netwerken

Daarnaast worden er vaak presentaties en/of seminars georganiseerd, die relevant zijn voor jezelf én je klanten. Maak daar gebruik van, en nodig een prospect uit om met je mee te gaan. Dat versterkt je relatie enorm.

Doelen formuleren

Om zoveel mogelijk rendement uit je beurs deelname te halen, is het belangrijk dat je vooraf meerdere doelen formuleert. En zoek daar dan verschillende acties bij, die jouw doelstellingen ondersteunen. Als je vooral op zoek gaat naar nieuwe klanten, moet je niet veel tijd en energie steken in bestaande relaties. Die zijn ook belangrijk, maar probeer een afspraak met hen te maken, en richt je op de beurs aan je echte doel. Die prospect loopt namelijk op die beurs rond en loopt door naar je concurrent. En die bestaande relatie kun je morgen of volgende week ook nog spreken.

En als je nieuwe ontwikkelingen aan je bestaande relaties wilt laten zien, nodig hen dan uit om naar je stand te komen. Eventueel met iets extra’s (een hapje/drankje of een geschenk). En zorg voor “hospitality” op je stand: een hapje en een drankje, aangeboden door een jonge dame. Een prospect zal nieuwsgierig worden. Vraag zijn/haar kaartje, en beloof dat je hem/haar volgende week zult bellen.

En dan?

Het meeste rendement scoor je na afloop van de beurs. Dan begint de opvolging van alle leads die je hebt binnengehaald. Natuurlijk had je je agenda al helemaal vrijgehouden, de eerste twee weken na de beurs. Leads nabellen doe je direct na de beurs. En dan maak je afspraken op de korte termijn. Als je leads te lang laat liggen, worden ze steeds minder waardevol. Een gemiste kans.

Wat ik wil zeggen is; richt al je tijd, geld en energie op 1 of 2 doelen. Daarmee haal je het hoogste rendement. Te vaak zie ik stands op beurzen waarbij ik me afvraag: “Wat staan die hier nou te doen?” En geloof me, dat denken ze dan zelf misschien ook wel.

Wil je meer weten?

Heb je hulp nodig bij je keuze, en bij het organiseren van een beurs deelname? Wij hebben ervaring, en kunnen je met het hele traject bijstaan om jouw doelstellingen te bereiken. Laat de impact van die beurs zo lang mogelijk natrillen voor het hoogste rendement.

Hoe vullen we deze belofte in?

  • Samenwerken doen we vaak op locatie van de opdrachtgever
  • We houden van een pragmatische aanpak
  • We regelen alles, alleen resultaat telt

Voordelen voor u:

  • 1 vast contactpersoon die uw situatie kent
  • 1-op-1 Full service dienstverlening
  • 1 gezamenlijk doel
  • Resultaat!

Zin in koffie en een goed gesprek?
Bel ons: 010 – 429 31 10

Direct Contact

Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!

Not readable? Change text. captcha txt