Marketing & Creatie

Hoe staat uw product in de markt?

Kunnen we helpen?

Staat uw product of dienst al goed in de markt? En wat houdt dat dan precies voor u in? Een goede invulling van de hele marketingmix is essentieel voor een succesvol bedrijf.

De 4P’s van Marketing

Als de 4 P’s van uw marketing niet consistent zijn ingevuld, is dat een belemmering voor uw succes. Een goed onderbouwd marketingplan is het uitgangspunt voor alle marketingactiviteiten. Daardoor versterken deze activiteiten elkaar, en zo leiden deze met elkaar tot meer succes.

Creatie

Ideeën omzetten in een visuele elementen. Opvallen op je eigen manier. Dat is wat we elke dag voor onze klanten realiseren.

Ieder bedrijf heeft unieke kenmerken, door de juiste designtaal te kiezen en uitingen consistent te maken zorgen wij voor herkenbaarheid. Content creatie, ontwerp, copywriting en realisatie, online en offline. Wij zorgen voor media die aanspreekt.

De 4 P’s in Marketing:

  • Product (of dienst)
  • Plaats (Distributie)
  • Prijs
  • Promotie (Communicatie)

Wat kunnen we voor ú ontwerpen?

Naast deze 4 P’s zijn er nog 3 belangrijke P’s, namelijk: Personeel, Processen en Physical evidence. Deze aspecten zijn heel belangrijk, en daarom nemen we deze onderdelen mee in onze analyse’s en oplossingen. Zo zien we Marketing niet als aparte tak van sport, maar als onderdeel binnen uw hele bedrijfsvoering.

 

Marketing Consultancy

Marketing omvat alle aspecten ter ondersteuning tot het bereiken van het bedrijfsdoel. Dat bedrijfsdoel is over het algemeen het verdienen van geld (om de continuïteit van het bedrijf te kunnen waarborgen). Om geld te verdienen kunt u verschillende activiteiten ondernemen. Deze activiteiten kan men onderverdelen in 4 onderwerpen (de 4 marketing P’s):

Product

Welk product(en) en/of welke dienst(en) biedt u precies aan? Vaak is dat meer dan u denkt. Als het een tastbaar product betreft, zitten daar ook vaak bepaalde services bij. Denk aan het afleveren, de garantie, advies en ondersteuning, hulp bij installatie, enz. Denk ook aan reserveonderdelen, reparaties en retouren.

En als u een dienst aanbiedt, wat houdt die dienst dan precies in? En vooral: wat niet? Is dat goed en duidelijk omschreven?

Prijs

Het onderdeel Prijs is misschien wel het moeilijkste onderdeel, en misschien daardoor wel het meest onderschatte onderdeel. Toch is “prijs” een geweldig instrument. De prijs die u vraagt zegt namelijk iets over (de kwaliteit van) uw product. Het is heel goed mogelijk te experimenteren met de prijs. Het zal u waarschijnlijk verrassen.

Het is in elk geval heel belangrijk om goed te kijken naar kosten, marges, en verkooptarieven.

Plaats

Waar bied u uw product/dienst aan? Daarmee wordt bedoelt de hele distributie van uw product/dienst. Dat kan een fysieke plek zijn (winkel, stand, benzinepomp, grootwinkelbedrijf, op stations, enz.), maar ook online. Maakt u gebruik van een webshop?

Maar ook vragen als: heeft u voorraad, en zo ja, waar? Of bij een dienst: heeft u voldoende resources om de dienst uit te kunnen voeren? En zo ja, op welke termijn? Al deze aspecten kunnen uw bedrijf succes brengen, of juist schade toedoen.

Promotie

Promotie omvat alle communicatie over uw bedrijf, en uw producten/diensten. Het zijn niet alleen reclame-uitingen, maar ook de persoon die de telefoon oppakt, of hoe de website eruit ziet. Uw huisstijl, en uw presentatie op een beurs. De winkelinrichting, en uw visitekaartje. Zelfs de (bevestigings-)-e-mail, en de verpakking.

Elke uiting, elke communicatie met de buitenwereld is promotie van uw onderneming, uw product(en) en/of uw diensten. Haalt u er op dit moment alles uit?

Alles op elkaar afgestemd

Als we al deze onderdelen apart bekijken, kan er op een aantal vlakken wel verbeteringen mogelijk zijn. Maar de grootste kracht ligt in de combinatie van deze afzonderlijke onderdelen. Alle aspecten moeten volgens een zelfde strategie in elkaar passen. Door elke “P” in te vullen met dezelfde marketingstrategie als uitgangspunt, zal elke afzonderlijke “P”  deze strategie optimaal ondersteunen. Elke afwijking zorgt namelijk voor onduidelijkheid bij uw klant. Door een consistente doorvoering van de gekozen strategie over alle onderdelen van uw marketingmix kunnen we dat voorkomen.

Meer informatie?

Lees meer over onze Marketing Consultancy. Of lees ons blog over een beter Marketingplan. Bel 010-429 31 10 of vul het formulier in, dan nemen wij contact op met u.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zin in koffie en een goed gesprek?
Bel ons: 010 – 429 31 10

Direct Contact

Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!

Not readable? Change text. captcha txt