Meer omzet behalen met online advertising

Online adverteren is de laatste jaren een onmisbaar onderdeel geworden van e-commerce bedrijven. Consumenten zijn ieder moment van de dag op zoek naar informatie online en daarom is het belangrijk om te zorgen dat je hier vindbaar bent. De makkelijkste manier om hier voor te zorgen is door online advertising, met bijvoorbeeld Google Ads en Facebook advertising. Bovendien wordt verkopen via marketplaces ook steeds populairder en valt hier ook snel meer omzet mee te behalen. 

Door advertenties in te zetten als marketingmiddel, wordt je direct veel beter vindbaar voor potentiële klanten. Je wordt getoond in de Google zoekopdrachten op de zoekwoorden die jij ingesteld hebt en ook op social media komt jouw website voorbij bij de doelgroep. Voor naamsbekendheid is dit in ieder geval een goede stap, maar het uiteindelijk doel is het behalen van meer conversies. Goede campagnes kunnen soms wel een ROAS van 10 behalen. Dit betekent dat voor iedere €100,- dat aan advertentiebudget wordt ingezet, er €1000,- aan verdiend wordt. Tevens zijn er ook genoeg campagnes die deze cijfers nooit halen. Om campagnes succesvol te maken is het belangrijk om te weten wat hiervoor moet gebeuren.

Analyseren

Online adverteren draait vooral om het voortdurend meten, analyseren en verbeteren van je campagnes. Alleen zo kan je meer omzet behalen. Wanneer je besluit een campagne in te zetten, is het belangrijk om deze aan het begin erg goed te monitoren. Wanneer je adverteert met Google Ads is het belangrijk om goed in de gaten te houden welke zoekwoorden goede resultaten geven. Sluit de zoekwoorden die na een week nog geen kliks hebben gegeven uit en bekijk welke teksten het beste werken. Zie je dat er wel veel mensen klikken, maar weinig conversies opleveren? Ga dan na of de teksten wel op een juiste manier ingezet worden en probeer deze te verbeteren. Zo is het een proces waarbij telkens gekeken moet worden naar mogelijkheden tot verbetering om zo tot een optimaal resultaat te komen. Monitoren, analyseren en verbeteren is de key naar succesvolle campagnes.

Hetzelfde geldt voor social media campagnes. Maak een aantal versies in dezelfde campagne groep waarbij je een klein gedeelte van de advertentie aanpast. Monitor deze campagne goed en bekijk welke advertentie het beste werkt. Probeer dit toe te passen in de volgende campagnes die je inzet. Probeer ook altijd om niet goed lopende campagnes eerst te optimaliseren en verbeteren, maar schroom ook niet om te besluiten dat deze niet werkt en hem uit te sluiten. Zo kan je weer focussen op campagnes die wel goed lopen en om deze successen mee te nemen in een volgende campagne.  

Wil je graag beginnen met online adverteren of lopen jouw campagnes niet als gewenst? Neem dan eens contact met ons op en bekijk wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen. 

 

Leave a Comment