Over ons

Full service, persoonlijk.

Hoe kunnen we u helpen?

Waarom zou ik een externe adviseur inhuren?

Het inhuren van externe adviseurs (consultants) is bij overheid, bedrijven en instellingen een enorm onderdeel van hun begroting. De oorzaak hiervan is de grote lijst voordelen:

  • Externe adviseurs/consultants hebben specifieke kennis en ervaring op een bepaald gebied, dat niet bij eigen personeel aanwezig is.
  • Een externe adviseurs/consultants wordt ingehuurd voor een vooraf bepaalde periode/project. Beëindigt van de samenwerking is relatief eenvoudig.
  • Bij uitval van de externe adviseur/consultant (ziekte, vakantie, zwangerschap) wordt deze vervangen door een ander.
  • De kosten komen niet ten laste van “Personeel” / “Overhead”, maar als kosten van een project.

De belangrijkste reden is de specifieke kennis/ervaring die niet bij het eigen personeel aanwezig is. Het is eenvoudige en sneller om voor een bepaalde klus een externe met ervaring in te huren, dan iemand uit eigen gelederen op te leiden. Dat verklaart de enorme omvang van deze markt.

Externe adviseurs inhuren? Wat kan er mis gaan?

De risico’s aan het inhuren van externen zijn er ook. Soms functioneert de externe niet, of niet voldoende. Of hij/zij is goed in de theorie, maar kan de oplossing niet in de praktijk implementeren. Of de kennis en ervaring die hij/zij heeft, sluit niet goed aan bij het specifieke onderwerp. Misschien was de opdracht vooraf niet helemaal duidelijk?

Kortom, het gaat niet altijd van een leien dakje. Dus waar moet je op letten?

Maak gebruik van de voordelen

Een inhuren van externe adviseurs kan je enorm helpen. Hij/zij kan een onderdeel van de bedrijfsvoering overnemen, waar jij als ondernemer niet zo goed in bent. Denk aan HR, Financiële dienstverlening, Marketing, IT of een reorganisatie. Door hun ervaring en specifieke kennis kunnen zij deze taken vaak beter en (kosten-)efficiënter uitvoeren. En jij houdt je aandacht op andere zaken.

Vermijd de valkuilen

Voordat je iemand inhuurt moet je er zeker van zijn dat je de juiste persoon voor de job hebt. Trek referenties na, en omschrijf de opdracht helder, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. En stel een helder contract op, zodat je weet wat je van elkaar mag verwachten. Ook als er een nieuwe situatie ontstaat waardoor de samenwerking onder druk komt te staan.

Zo kan het ook

Wij hebben goede ervaringen met onze manier van samenwerken. En onze opdrachtgevers zijn er ook erg gelukkig mee. Wij gaan uit van Samenwerken. Wij stellen onze mensen, kennis en ervaring op het gebied van Marketing en IT ter beschikking van de ondernemer/opdrachtgever, en hij/zij kan aangeven wie, wanneer, waar en hoe lang benodigd is. In de praktijk komt het erop neer dat we samen continue bekijken wie wat gaat oppakken. Hierdoor kunnen we snel reageren op veranderingen in de markt. Samen! Heel “Agile”, zou je kunnen zeggen.

Het grote voordeel

Met deze samenwerking zijn we heel flexibel, en zetten we altijd de juiste persoon in voor de juiste klus. En door dat samen te bepalen, komen er ook vaak nieuwe onderwerpen naar boven. En vervolgens bepalen we weer samen wie en hoe we dat gaan oppakken. Zo bereiken we stap voor stap kleine doelen die met elkaar bijdragen aan het succes van de onderneming.

Lijkt je dit een goed idee, en wil je er eens over doorpraten? Bel ons op 010-429 31 10.

Hoe vullen we deze belofte in?

  • Samenwerken doen we vaak op locatie van de opdrachtgever
  • We houden van een pragmatische aanpak
  • We regelen alles, alleen resultaat telt

Voordelen voor u:

  • 1 vast contactpersoon die uw situatie kent
  • 1-op-1 Full service dienstverlening
  • 1 gezamenlijk doel
  • Resultaat!

Zin in koffie en een goed gesprek?
Bel ons: 010 – 429 31 10

Direct Contact

Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!

Not readable? Change text. captcha txt